<$BlogRSDURL$>
scandinavian troniu
19.3.02
 
Ultima locomotivã cu aburi din Bacãu ia calea Germaniei (Jurnalul)

Ultima locomotivã cu aburi aflatã în Depoul Bacãu va fi trimisã în Germania, unde un investitor neamt va plimba turistii într-un tren de epocã. Înainte de a fi trimisã nemtilor, locomotiva de tip Pacific, fabricatã în perioada interbelicã la Uzinele "Malaxa" din Bucuresti, va fi reparatã la Cluj, iar de aici va lua calea Germaniei."Pe acest tip de locomotivã mi-am fãcut ucenicia ca fochist - mãrturiseste Ioan Samson, sef de turã la Depoul Bacãu. Desi pe urmã am lucrat pe locomotive Diesel sau electrice, tot cele cu aburi mi se par mai frumoase, poate si pentru cã îmi aduc aminte de tineretea mea." Locomotivele de tip Pacific erau mândria oricãrei industrii, cea de la Bacãu, cu seria 230000 si numãrul de fabricatie 087, fiind o copie fidelã a proiectului american al locomotivelor care fãceau legãtura între Coasta de Est si cea de Vest a SUA. Primele locomotive cu aburi care au apãrut în România au fost nemtesti, iar mai târziu Cãile Ferate Române au folosit locomotivele fabricate în Uzinele "Malaxa". Declinul lor a început în urmã cu 50 de ani, când au fost înlocuite cu locomotive Diesel, cu un randament mai mare. Chiar si asa, în curtea Depoului din Bacãu erau conservate circa 50 de astfel de locomotive din ratiuni de strategie militarã. În caz de rãzboi, locomotivele cu aburi puteau functiona fãrã energia electricã sau motorina necesarã locomotivelor moderne. Iar dacã nu se gãseau cãrbuni, locomotivele puteau fi alimentate si cu lemne. În urmã cu cinci ani, Guvernul a luat decizia de a se renunta la aceste "vechituri". Desi se puteau folosi în turism, majoritatea locomotivelor cu aburi au fost trimise la fier vechi. Cele care au scãpat de cuptoarele de topire au fost cumpãrate de muzeele din strãinãtate sau de întreprinzãtori din Occident pentrua tracta trenuri de epocã. (S.A.)
 
Comments: Post a Comment
well, me

ARCHIVES
09/01/2001 - 10/01/2001 / 10/01/2001 - 11/01/2001 / 11/01/2001 - 12/01/2001 / 12/01/2001 - 01/01/2002 / 01/01/2002 - 02/01/2002 / 02/01/2002 - 03/01/2002 / 03/01/2002 - 04/01/2002 / 04/01/2002 - 05/01/2002 / 05/01/2002 - 06/01/2002 / 06/01/2002 - 07/01/2002 / 07/01/2002 - 08/01/2002 / 08/01/2002 - 09/01/2002 / 09/01/2002 - 10/01/2002 / 10/01/2002 - 11/01/2002 / 11/01/2002 - 12/01/2002 / 12/01/2002 - 01/01/2003 /


Powered by Blogger